ConsumentenClaim krijgt wederom gelijk van de rechtbank
Telecomprovider Tele2 heeft van de rechtbank te horen gekregen dat zij een klant de kosten van de verstrekte ‘gratis telefoon’ moet terugbetalen. ConsumentenClaim spande hiertoe een rechtszaak aan tegen Tele2.
Toestel bij abonnement is niet gratis
Net als andere telefoonbedrijven heeft Tele2 tot voor kort bij mobiele abonnementen het bijgeleverde toestel als gratis aangemerkt. In het maandbedrag voor het abonnement werd echter wel degelijk voor het toestel betaald. Inmiddels wordt deze constructie officieel aangemerkt als een aankoop op krediet.
Geen prijsvermelding en geen einde betaling
Tele2 is niet de eerste provider die door de rechter veroordeeld wordt tot terugbetalen – eerder was het al de beurt aan T-Mobile.
Waar rechters over vallen is dat bij de aanschaf niet aan de klant is verteld wat de prijs van het toestel was. Bovendien blijven de providers na afloop van de abonnementsperiode de hoge abonnementsprijs in rekening brengen als de klant niets verandert.