Bank wacht gesprekken met Consumentenbond Claimservice af
ABN Amro stapt vooralsnog niet naar de rechter in de zaak rondom de doorlopend krediet rentes. De bank wacht eerst de uitkomst van de gesprekken met de Consumentenbond Claimservice af.
Kifid: teveel betaalde rente doorlopend krediet compenseren
Vorige maand werd duidelijk dat het Klachteninstituut voor de Financiële Dienstverlening (Kifid) een klant in het gelijk stelde in zijn klacht over te hoge rentes op zijn flexibel krediet van de ABN Amro. De bank moet de klant compenseren.
Consumentenbond Claimservice: massaclaim
De Consumentenbond Claimservice gaat er vanuit dat hier een massaclaim uit kan voortkomen, aangezien er heel veel krediet-klanten zijn met eenzelfde situatie. ABN Amro gaf aan wel met de Claimservice in gesprek te gaan over een compensatieregeling, maar ook het niet eens te zijn met de uitspraak en naar de rechter te stappen.
ABN Amro: stap naar rechter uitgesteld
Die gang naar de rechter is nu opgeschort, vertelt de directeur van de Consumentenbond Claimservice in het TV-programma Kassa. De bank heeft nu aangegeven bereid te zijn die stap uit te stellen zolang de gesprekken met de belangenbehartiger lopen. Dat is de uitkomst van een eerste verkennend gesprek tussen beide partijen.
Compensatieregeling voor alle doorlopend krediet klanten
Bij de Consumentenbond Claimservice hebben zich zo’n 12.000 mensen gemeld die van mening zijn dat ze teveel betaald hebben voor een doorlopend krediet. De Claimservice wil tot een compensatieregeling komen, zodat alle klanten die het betreft een deel van de rente terugkrijgen.
Santander en Hollandsche Disconto Voorschotbank
Het gaat in deze claimactie niet alleen om ABN Amro. Kredietverstrekkers Santander en de Hollandsche Disconto Voorschotbank hebben inmiddels een soortgelijke uitspraak te horen gekregen bij het Kifid. Ook deze banken worden door de Consumentenbond Claimservice opgeroepen om te komen praten over een goede compensatieregeling.
Meld je direct aan voor onze Update Lenen in je mail!