Betaalapp van ABN AMRO lanceert nieuwe functionaliteiten
Betaalapp Tikkie komt met iets nieuws. Binnenkort is het niet meer alleen mogelijk om betaalverzoeken te versturen aan anderen, maar ook om betalingen te doen. Daarvoor is dan niet eens een rekeningnummer van de begunstigde nodig!
Tikkie: populaire betaalapp van ABN AMRO
Tikkie is een app van ABN AMRO die inmiddels bij door heel veel mensen gebruikt wordt. Wie geld moet krijgen van een ander kan diegene een betaalverzoek sturen, waaraan deze dan via iDeal kan voldoen. De app is dan wel gemaakt door ABN AMRO, maar iedereen kan Tikkie gebruiken – ongeacht bij welke bank men een betaalrekening heeft.
Zelf betalen vanuit Tikkie – zonder rekeningnummer begunstigde
Inmiddels gaat Tikkie een stap verder: onder een beperkte groep gebruikers wordt een functionaliteit getest om zelf betalingen te doen. Daarvoor hoeft de gebruiker dan niet het rekeningnummer van de ontvanger te kennen – het mobiele telefoonnummer is voldoende.
Koppeling tussen mobiel nummer en bankrekening
Dit is mogelijk doordat Tikkie-gebruikers in de app zowel hun mobiele nummer als hun rekeningnummer moeten opvoeren. Door die koppeling kan een betaling aan een mobiel nummer direct gekoppeld worden aan de bijbehorende bankrekening.
Alleen naar Tikkie-gebruikers
Zelf betalen vanuit Tikkie is dan ook vooralsnog alleen mogelijk als de ontvangende partij ook bekend is in de Tikkie database. De bank is wel van plan om de functie uit te breiden naar de mogelijkheid om ook geld over te maken naar niet-Tikkie-gebruikers.
Tikkie ook voor ondernemers
Een ander nieuwtje bij Tikkie is dat ze een app hebben gelanceerd voor ondernemers. Die kunnen met de zakelijke app meer overboeken, want de limieten zijn hoger. Het versturen van Tikkies via de zakelijke app is niet gratis.